hannekefietst.reismee.nl

Sorbara

Vandaag was een lange dag. 6 uur opstaan, wassen, tent inpakken, ontbijten en laatste restjes opruimen, dan kunnen we vertrekken. In eerste instantie verliep de tocht gladjes. Heerlijk nog even koffiedrinken in Montovana een prachtige stad. We steken deze keer de Po over, we moeten ook over een brug, daar staat deviation, maar eigenwijs als we zijn, denken we er langs te kunnen lopen. De werklui roepen nog wat naar ons, maar we denken gewoon doorfietsen. Nou dat hebben we geweten, het heeft ons bijna een uur gekost om toch op de wegomlegging te komen en de brug over te komen. Daarna kwamen we zo’n 25 km door bijna niemandsland, omdat dat aardbevinggebied is geweest. We zagen nog veel vervallen huizen. Campings vindt je er ook niet. Vlak voor Modena willen we graag omdat er geen campings zijn eerst in een Albergo, die was helaas vol, toen in een B&B, maar we kregen een paar keer achter elkaar hetzelfde antwoord, dat ze geen buitenlanders in de B&B wilden, alleen maar Italianen. Uiteindelijk had een hotel in Sorbara nog 1 kamer, we vonden de prijs eigelijk te veel, maar we waren zoooo moe en waren bang als we verder gingen zoeken en terug zouden komen ook deze kamer weg zou zijn. Dus we gaan er maar van genieten.

Jan

Weer een bijzondere belevenis, hopelijk hebben jullie een goed hotelletje; jullie gaan goed , hoor?

Fred

We denken dat jullie nu wel luisteren naar Italianen die iets roepen? Waardering voor jullie doorzettingsvermogen. Groetjes uit een mistig Kijkduin. ???

Hanneke

Wat een gekke Italianen om jullie geen bed te geven?