hannekefietst.reismee.nl

Tussen Lecco en Bergamo ofwel Villa d’Adda

We zijn vandaag vroeg van start gegaan, om nog zoveel mogelijk van koelte en weinig verkeer te genieten. Eerst zakken we van Dongo naar Menaggio, waar we het veer pakken van Menaggio via Varenna naar Belaggio. En wie komen er in Varenna aan boord, jawel hoor Lex en Jeanet, die hebben de oostelijke kant genomen. Samen gaan we in Bellagio van boord. Dan moeten we nog één been zakken tot Lecco. De weg naar Lecco gaat door 4 km aan tunnels, dat is een hele kunst, die auto’s en motoren die langs je heen scheuren. Van Lecco gaat het richting Bergamo, maar voor vandaag houden we het bij Villa d’Adda voor gezien.

Fred

Kan mij daar alles bij voorstellen, als je door die tunnels moet, maar je weet daar is het altijd droog als het regent. Toi toi toi.

Ger

Als je van Bellagio naar Como fietst, kom je langs het geboortedorp van mijn overgrootouders Molina ongeveer vijftien kilometer van Bellagio. Wat een indrukken doen jullie op. George Clooney bezit daar ook ergens ee huis aan het meer. Mocht je hem tegenkomen doe hem dan de groeten ????????????