hannekefietst.reismee.nl

Chiavenna

Vertrokken vanuit Triesen, Liechtenstein. Vandaag via Chur naar Thusis 9% omhoog, voor ons zeer zwaar met al die bepakking. We gaan over de Polenweg, we wensen Jeanet en Lex, waar we gister mee kennis genaakt hebben op de camping en die ook naar Rome fietsen, ook een goede reis. Als wij ergens een kopje koffie drinken, komen wij ze weer tegen. Zij zijn van plan in Chur een kijkje te nemen en daar koffie te drinken. Als wij dan bovenop de Polenweg foto’s maken van het schitterende uitzicht, komen ze weer langs. Wat een feest. Samen maken we nog enkele foto’s en gaat weer ieder zijn weg. Het gaat zeer voorspoedig, we komen vroeger in Thusis aan dan verwacht. Na de zware klim naar Thusis, waar we een stuk moesten lopen, besluiten we dat de Splugenpas 12%, voor ons te zwaar is, met al onze bagage. We kiezen ervoor in Thusis met de trein naar St Moritz te gaan en daar de afdaling met de Postbus naar Chiavenna te doen. Het is een hele lange reisdag geweest en zijn erg moe.

Jeanette en lex

Leuk om te lezen over gisteren. Jullie zijn ons weer voorbij gegaan met de postbus. Wij sliepen in silvaplana wie weet tot ziens onderweg. Goede reis!!

Hanneke en Marius

Jullie gaan goed zeg! Dat je zo een klim niet redt is logisch, 12% is niet te fietsen met bagage! Goeie oplossing toch!
Gelukkig hebben jullie het droog en niet te heet dat scheelt alweer, mooie foto,s hoor, we genieten mee! ??